Niedawno skończyliśmy przeróbki naszego busa, dlatego najwyższa pora zrobić van tour, czyli prezentację auta!
Nagraliśmy ją w dwóch częściach – najpierw na zewnątrz, a potem wnętrze. Obie znajdziecie poniżej:
Mitsubishi Delica 4×4
Naszym najnowszym nabytkiem jest Mitsubishi Delica (występuje też pod nazwami Space Gear, L400 czy H1) – samochód, który jest praktycznie nieznany w Polsce, a który poznaliśmy w Gruzji. Deliki pokonują tam niesamowicie trudne górskie drogi i widząc ich możliwości stwierdziliśmy, że jest to idealne auto wyprawowe. Nasze auto kupiliśmy za 17500 zł w 2017 roku.
Delica to skrzyżowanie busika z terenówką – jest odrobine mniejsza niż VW T3, ale dzięki napędowi na 4 koła i wyższemu zawieszeniu wyjedzie z każdego błota.
Auto jest wystarczająco duże w środku, żeby zmieścić zabudowę i pełnowymiarowe łóżko. O ile VW T3 dało się podróżować w 5-6 osób, to tutaj na dłuższe wyprawy nie wybrałbym się większą ekipą niż 4-osobowa (choć w Gruzji przez prawie miesiąc jeździliśmy w 7 a momentami nawet w 8 osób z bagażami – ale było ciasno).
Plusy tego auta
Do plusów tego samochodu trzeba na pewno zaliczyć „dzielność terenową” – wjedzie na każdą plażę i w takie miejsca, w które żaden z naszych poprzednich busów by nie wjechał. Konstrukcja jest dużo nowsza niż w VW T3, jest tu więc dużo ciszej, jest nawet klimatyzacja. To auto ma wszystko co najlepsze w autach terenowych i wszystko co najlepsze w małych busach wyprawowych.
Minusy tego auta
Do największych minusów trzeba zaliczyć nieznajomość tego auta wśród polskich mechaników, którzy nie bardzo chcą podejmować się jego napraw. Sporo części jest identyczna jak w Mitsubishi Pajero, ale są takie, które trzeba sprowadzać zza granicy. Minusem jest też fakt, że większość modeli ma kierownicę po prawej stronie, a przekładka kosztuje prawie 10.000 zł i nie ma gwarancji, że będzie bezawaryjna.
Awaryjność
Przez kilka lat nie mieliśmy żadnej poważnej awarii, a większość problemów wiązała się z klimatyzacją i sypiącym się zawieszeniem (proponuję zaraz po zakupie wszystko wymienić). Te auta mają też duży problem z rdzą na podwoziu – warto więc od razu zrobić pełną konserwację. Samochody te są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii, Gruzji, Australii, Japonii, Rosji i całej Azji – idealnie nadają się więc na wyprawy w tamte rejony.
Podwykonawcy
Do pokazanych przeróbek korzystaliśmy z następujących firm:
- Zabudowa Auto Meble
- Baterie słoneczne, drabinka, uchwyt na koło i inne – Adventure Van i PFE Offroad https://www.adventurevan.com.pl
- Markiza – Ocean Cross https://www.ocean-cross.pl/markizy.html
- Krzesła typu „moon chair” Highlander
- Skrzynia na dachu www.snorkele.pl
- Oklejanie auta 3M
- bagażnik dachowy Demolka Garage (allegro)