Mitsubishi Delica 4x4 - prezentacja auta | Busem Przez Świat - blog podróżniczy

Mitsubishi Delica 4×4 – prezentacja auta

Niedawno skończyliśmy przeróbki naszego busa, dlatego najwyższa pora zrobić van tour, czyli prezentację auta!

Nagraliśmy ją w dwóch częściach – najpierw na zewnątrz, a potem wnętrze. Obie znajdziecie poniżej:

Mitsubishi Delica 4×4

Naszym najnowszym nabytkiem jest Mitsubishi Delica (występuje też pod nazwami Space Gear, L400 czy H1) – samochód, który jest praktycznie nieznany w Polsce, a który poznaliśmy w Gruzji. Deliki pokonują tam niesamowicie trudne górskie drogi i widząc ich możliwości stwierdziliśmy, że jest to idealne auto wyprawowe. Nasze auto kupiliśmy za 17500 zł w 2017 roku.
Delica to skrzyżowanie busika z terenówką – jest odrobine mniejsza niż VW T3, ale dzięki napędowi na 4 koła i wyższemu zawieszeniu wyjedzie z każdego błota.
Auto jest wystarczająco duże w środku, żeby zmieścić zabudowę i pełnowymiarowe łóżko. O ile VW T3 dało się podróżować w 5-6 osób, to tutaj na dłuższe wyprawy nie wybrałbym się większą ekipą niż 4-osobowa (choć w Gruzji przez prawie miesiąc jeździliśmy w 7 a momentami nawet w 8 osób z bagażami – ale było ciasno).

Plusy tego auta

Do plusów tego samochodu trzeba na pewno zaliczyć „dzielność terenową” – wjedzie na każdą plażę i w takie miejsca, w które żaden z naszych poprzednich busów by nie wjechał. Konstrukcja jest dużo nowsza niż w VW T3, jest tu więc dużo ciszej, jest nawet klimatyzacja. To auto ma wszystko co najlepsze w autach terenowych i wszystko co najlepsze w małych busach wyprawowych.

Minusy tego auta

Do największych minusów trzeba zaliczyć nieznajomość tego auta wśród polskich mechaników, którzy nie bardzo chcą podejmować się jego napraw. Sporo części jest identyczna jak w Mitsubishi Pajero, ale są takie, które trzeba sprowadzać zza granicy. Minusem jest też fakt, że większość modeli ma kierownicę po prawej stronie, a przekładka kosztuje prawie 10.000 zł i nie ma gwarancji, że będzie bezawaryjna.

Awaryjność

Przez kilka lat nie mieliśmy żadnej poważnej awarii, a większość problemów wiązała się z klimatyzacją i sypiącym się zawieszeniem (proponuję zaraz po zakupie wszystko wymienić). Te auta mają też duży problem z rdzą na podwoziu – warto więc od razu zrobić pełną konserwację. Samochody te są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii, Gruzji, Australii, Japonii, Rosji i całej Azji – idealnie nadają się więc na wyprawy w tamte rejony.

Podwykonawcy

Do pokazanych przeróbek korzystaliśmy z następujących firm:

  1. Zabudowa Auto Meble
  2. Baterie słoneczne, drabinka, uchwyt na koło i inne – Adventure Van i PFE Offroad https://www.adventurevan.com.pl
  3. Markiza – Ocean Cross https://www.ocean-cross.pl/markizy.html
  4. Krzesła typu „moon chair” Highlander
  5. Skrzynia na dachu www.snorkele.pl
  6. Oklejanie auta 3M
  7. bagażnik dachowy Demolka Garage (allegro)

Nasza nowa książka!

Poradnik podróży samochodowych i vanlife'u

Dzięki tej książce dowiesz się m.in.: ✅ jak podróżować taniej, ✅ jak krok po kroku zbudować własnego kampervana, ✅ jak się spakować i co zabrać w podróż samochodem, ✅ jak i gdzie można nocować na dziko, ✅ jak wynająć auto czy kampera za kilka złotych za dzień, ✅ jaki sprzęt kempingowy wybrać, ✅ jak robić pranie w podróży, gdzie się myć i skąd brać wodę, ✅ jak planować budżet podróży, ✅ jak uniknąć kradzieży, ✅ co zrobić w razie awarii czy problemów ze zdrowiem, ✅ jak sfinansować daleką wyprawę, ✅ jak przetransportować auto na inny kontynent, ✅ i wiele innych.

Ta książka to kompendium wiedzy o podróżach samochodowych, zarówno dla początkujących i zaawansowanych podróżników.

Kup książkę

About Karol Lewandowski

Karol Lewandowski
Bloger, youtuber, zawodowy podróżnik. Z wykształcenia inżynier robotyki i magister zaawansowanej informatyki. Odwiedził ponad 60 państw na 5 kontynentach. Autor 4 bestsellerowych książek podróżniczych. Kontakt: karol@busemprzezswiat.pl