Mitsubishi Delica 4×4 – prezentacja auta

Niedawno skończyliśmy przeróbki naszego busa, dlatego najwyższa pora zrobić van tour, czyli prezentację auta!

Nagraliśmy ją w dwóch częściach – najpierw na zewnątrz, a potem wnętrze. Obie znajdziecie poniżej:

Mitsubishi Delica 4×4

Naszym najnowszym nabytkiem jest Mitsubishi Delica (występuje też pod nazwami Space Gear, L400 czy H1) – samochód, który jest praktycznie nieznany w Polsce, a który poznaliśmy w Gruzji. Deliki pokonują tam niesamowicie trudne górskie drogi i widząc ich możliwości stwierdziliśmy, że jest to idealne auto wyprawowe. Nasze auto kupiliśmy za 17500 zł w 2017 roku.
Delica to skrzyżowanie busika z terenówką – jest odrobine mniejsza niż VW T3, ale dzięki napędowi na 4 koła i wyższemu zawieszeniu wyjedzie z każdego błota.
Auto jest wystarczająco duże w środku, żeby zmieścić zabudowę i pełnowymiarowe łóżko. O ile VW T3 dało się podróżować w 5-6 osób, to tutaj na dłuższe wyprawy nie wybrałbym się większą ekipą niż 4-osobowa (choć w Gruzji przez prawie miesiąc jeździliśmy w 7 a momentami nawet w 8 osób z bagażami – ale było ciasno).

Plusy tego auta

Do plusów tego samochodu trzeba na pewno zaliczyć „dzielność terenową” – wjedzie na każdą plażę i w takie miejsca, w które żaden z naszych poprzednich busów by nie wjechał. Konstrukcja jest dużo nowsza niż w VW T3, jest tu więc dużo ciszej, jest nawet klimatyzacja. To auto ma wszystko co najlepsze w autach terenowych i wszystko co najlepsze w małych busach wyprawowych.

Minusy tego auta

Do największych minusów trzeba zaliczyć nieznajomość tego auta wśród polskich mechaników, którzy nie bardzo chcą podejmować się jego napraw. Sporo części jest identyczna jak w Mitsubishi Pajero, ale są takie, które trzeba sprowadzać zza granicy. Minusem jest też fakt, że większość modeli ma kierownicę po prawej stronie, a przekładka kosztuje prawie 10.000 zł i nie ma gwarancji, że będzie bezawaryjna.

Awaryjność

Przez kilka lat nie mieliśmy żadnej poważnej awarii, a większość problemów wiązała się z klimatyzacją i sypiącym się zawieszeniem (proponuję zaraz po zakupie wszystko wymienić). Te auta mają też duży problem z rdzą na podwoziu – warto więc od razu zrobić pełną konserwację. Samochody te są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii, Gruzji, Australii, Japonii, Rosji i całej Azji – idealnie nadają się więc na wyprawy w tamte rejony.

Podwykonawcy

Do pokazanych przeróbek korzystaliśmy z następujących firm:

  1. Zabudowa Auto Meble
  2. Baterie słoneczne, drabinka, uchwyt na koło i inne – Adventure Van i PFE Offroad https://www.adventurevan.com.pl
  3. Markiza – Ocean Cross https://www.ocean-cross.pl/markizy.html
  4. Krzesła typu „moon chair” Highlander
  5. Skrzynia na dachu www.snorkele.pl
  6. Oklejanie auta 3M
  7. bagażnik dachowy Demolka Garage (allegro)

Skoro czytasz ten wpis, to na pewno zaineresuje Cię nasz bestsellerowy poradnik:

Poradnik podróży samochodowych i vanlife'u

Dzięki tej książce dowiesz się m.in.:

✅ jak podróżować taniej,

✅ jak krok po kroku zbudować własnego kampervana,

✅ jak się spakować i co zabrać w podróż samochodem,

✅ jak i gdzie można nocować na dziko,

✅ jak wynająć auto czy kampera za kilka złotych za dzień,

✅ jaki sprzęt kempingowy wybrać,

✅ jak robić pranie w podróży, gdzie się myć i skąd brać wodę,

✅ jak planować budżet podróży,

✅ jak uniknąć kradzieży,

✅ co zrobić w razie awarii czy problemów ze zdrowiem,

✅ jak sfinansować daleką wyprawę,

✅ jak przetransportować auto na inny kontynent,

✅ i wiele innych.

Ta książka to kompendium wiedzy o podróżach samochodowych, zarówno dla początkujących i zaawansowanych podróżników.

Kup książkę

About Karol Lewandowski

Bloger, youtuber, zawodowy podróżnik. Z wykształcenia inżynier robotyki i magister zaawansowanej informatyki. Odwiedził ponad 60 państw na 5 kontynentach. Autor 4 bestsellerowych książek podróżniczych. Kontakt: karol@busemprzezswiat.pl