Mitsubishi Delica 4×4 – prezentacja auta

by Karol Lewandowski

Niedawno skończyliśmy przeróbki naszego busa, dlatego najwyższa pora zrobić van tour, czyli prezentację auta!

Nagraliśmy ją w dwóch częściach – najpierw na zewnątrz, a potem wnętrze. Obie znajdziecie poniżej:

Mitsubishi Delica 4×4

Naszym najnowszym nabytkiem jest Mitsubishi Delica (występuje też pod nazwami Space Gear, L400 czy H1) – samochód, który jest praktycznie nieznany w Polsce, a który poznaliśmy w Gruzji. Deliki pokonują tam niesamowicie trudne górskie drogi i widząc ich możliwości stwierdziliśmy, że jest to idealne auto wyprawowe. Nasze auto kupiliśmy za 17500 zł w 2017 roku.
Delica to skrzyżowanie busika z terenówką – jest odrobine mniejsza niż VW T3, ale dzięki napędowi na 4 koła i wyższemu zawieszeniu wyjedzie z każdego błota.
Auto jest wystarczająco duże w środku, żeby zmieścić zabudowę i pełnowymiarowe łóżko. O ile VW T3 dało się podróżować w 5-6 osób, to tutaj na dłuższe wyprawy nie wybrałbym się większą ekipą niż 4-osobowa (choć w Gruzji przez prawie miesiąc jeździliśmy w 7 a momentami nawet w 8 osób z bagażami – ale było ciasno).

Plusy tego auta

Do plusów tego samochodu trzeba na pewno zaliczyć „dzielność terenową” – wjedzie na każdą plażę i w takie miejsca, w które żaden z naszych poprzednich busów by nie wjechał. Konstrukcja jest dużo nowsza niż w VW T3, jest tu więc dużo ciszej, jest nawet klimatyzacja. To auto ma wszystko co najlepsze w autach terenowych i wszystko co najlepsze w małych busach wyprawowych.

Minusy tego auta

Do największych minusów trzeba zaliczyć nieznajomość tego auta wśród polskich mechaników, którzy nie bardzo chcą podejmować się jego napraw. Sporo części jest identyczna jak w Mitsubishi Pajero, ale są takie, które trzeba sprowadzać zza granicy. Minusem jest też fakt, że większość modeli ma kierownicę po prawej stronie, a przekładka kosztuje prawie 10.000 zł i nie ma gwarancji, że będzie bezawaryjna.

Awaryjność

Przez kilka lat nie mieliśmy żadnej poważnej awarii, a większość problemów wiązała się z klimatyzacją i sypiącym się zawieszeniem (proponuję zaraz po zakupie wszystko wymienić). Te auta mają też duży problem z rdzą na podwoziu – warto więc od razu zrobić pełną konserwację. Samochody te są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii, Gruzji, Australii, Japonii, Rosji i całej Azji – idealnie nadają się więc na wyprawy w tamte rejony.

Podwykonawcy

Do pokazanych przeróbek korzystaliśmy z następujących firm:

  1. Zabudowa Auto Meble
  2. Baterie słoneczne, drabinka, uchwyt na koło i inne – Adventure Van i PFE Offroad https://www.adventurevan.com.pl
  3. Markiza – Ocean Cross https://www.ocean-cross.pl/markizy.html
  4. Krzesła typu „moon chair” Highlander
  5. Skrzynia na dachu www.snorkele.pl
  6. Oklejanie auta 3M
  7. bagażnik dachowy Demolka Garage (allegro)

Poradniki dla miłośników podróży samochodowych

Nasze książki to kompendia wiedzy o podróżach samochodowych, zarówno dla początkujących i zaawansowanych podróżników.

Zobacz nasze

Książki podróżnicze

Te wpisy też mogą Cię zainteresować

Nasze książki

Cześć! Witaj na naszym blogu

Nazywamy się Karol, Ola i Gaja Lewandowscy, pochodzimy ze Świdnicy oraz Kielc i jesteśmy blogerami, podróżnikami i autorami 8 książek. Od kilkunastu lat podróżujemy po świecie starym kolorowym busikiem. W sumie przejechaliśmy ponad 500.000 km i odwiedziliśmy już ponad 60 państw na 5 kontynentach. Na tym blogu znajdziesz relacje z naszych podróży i porady jak organizować własne wyjazdy.

@2022 – Supertramp Karol Lewandowski, Busem Przez Świat