10 darmowych sposobów na rozkręcenie fanpage na facebooku

10 darmowych sposobów na rozkręcenie fanpage na facebooku

Prowadzisz bloga podróżniczego i chciałbyś go zareklamować na facebooku, ale bez wydawania tysięcy złotych na reklamę? Tworzysz ciekawe treści, ale mają mało wyświetleń?

Koniecznie przeczytaj poniższy poradnik i dowiedz się jak za darmo rozkręcić swój podróżniczy fanpage na facebooku.

1. Live – transmisje na żywo

Wciąż bardzo niedocenianą i rzadko używaną funkcją facebooka są transmisje LIVE. Ponieważ jest to forma dosyć nowa to facebook bardzo ją promuje, np. wyświetlając powiadomienia wszystkim lubiącym dany fanpage.

Live’y zbierają zawsze bardzo dużo reakcji (bo ich forma bardzo do tego zachęca – podczas oglądania pojawiają się przyciski do reakcji, ludzie klikają łapkę w górę, żeby potwierdzić, że wszystko dobrze słyszą itd.), a duża liczba reakcji wiąże się z dużym zasięg organicznym takiego filmu – co w czasach gdy facebook tnie wszystkim darmowe zasięgi, brzmi trochę jak Święty Graal.

Jak wykorzystać live na fanpage’u o tematyce podróżniczej?

  1. Q&A, czyli sesja pytań i odpowiedzi z fanami na dowolny temat – po prostu włącz kamerę i odpowiadaj na pytania swoich czytelników. Przykład naszego Q&A możesz zobaczyć tutaj >>
  2. Webinary 
  3. Transmisja z jakiegoś odległego miejsca, która pozwala czytelnikom poczuć się jakby byli tam z nami. Można np. pokazać na żywo zachód słońca nad Wielkim Kanionem, zorzę polarną na Grenlandii itd. Sam fakt, że coś dzieje się na żywo przyciąga bardzo wiele osób, o czym najlepiej świadczy olbrzymia popularność Żubrów Online. Dzięki temu, że podróżujemy w dalekie zakątki świata, możliwości związane z transmisjami na żywo są praktycznie nieograniczone.
  4. Live ale nie na żywo? Nie czujesz się pewnie z występowaniem na żywo? Gdy dzieje się coś ważnego nie masz wystarczająco dobrego internetu, żeby prowadzić transmisję? Nie ma problemu. Jest też specjalny sposób na to jak zrobić live z filmu, który był nagrany i zmontowany wcześniej. Jak to zrobić? Wyjaśniamy to dokładnie w naszym kursie.

2. Grupy połączone z fanpage

Zauważyliście, że od kiedy facebook tnie zasięgi to na swojej tablicy nie widzicie zbyt dużo postów pochodzących z fanpage’y? Zamiast tego pojawiają się posty znajomych i posty pochodzące z grup. Dlaczego tego faktu nie wykorzystać? Grupy mają bardzo duży potencjał w promowaniu  fanpage’y, szczególnie od kiedy facebook umożliwił podłączenie ich pod naszą stronę na facebooku i administrowanie grupy za pomocą oficjalnego konta (a nie tylko prywatnego, jak to było wcześniej).

Grupy tematyczne pozwalają na angażowanie społeczności, ale też pozyskiwanie nowych fanów, którzy są zainteresowani danymi tematami i dzięki temu trafiają najpierw do grupy tematycznej, a potem na naszego bloga, na którym te tematy poruszamy. Kiedy użytkownicy dołączają do grup, ich znajomym wyświetla się o tym powiadomienie, co jest dla nas darmową reklamą. Dodatkowo facebook promuje grupy i sam proponuje je użytkownikom, jeśli są tematycznie związane z ich zainteresowaniami, albo jeśli należą do nich ich znajomi.

 

3. Wydarzenia

Wydarzenia to kolejna funkcja facebooka, która pozwala na osiąganie olbrzymich zasięgów organicznych wykraczających poza grono naszych aktualnych fanów. Podobnie jak z grupami, facebook informuje użytkowników o tym, że ich znajomi dołączyli do jakiegoś wydarzenia i dzięki temu promuje wydarzenie jeszcze bardziej. Bez żadnego nakładu finansowego potrafią one osiągnąć zasięgi rzędu kilkuset tysięcy osób.

Do czego można wykorzystać wydarzenia na fanpage o tematyce podróżniczej?

  1. Promocja webinaru, w który dzielimy się wiedzą na temat organizacji podróży do jakiegoś kraju, lub po prostu opowiadamy o naszej podróży i robimy
  2. Stworzenie wydarzenia, do którego ludzie dołączają bo utożsamiają się z jego nazwą, np. “W 2018 roku będę podróżował więcej”, “W 2018 roku odwiedzę 10 nowych państw”,
  3. Stworzenie wydarzenia, w którym będziemy dzielić się jakąś wiedzą, np. “52 porady na temat taniego podróżowania w 52 tygodnie” itd.

 

4. Wtyczka Social Locker

Darmowa wtyczka do naszego bloga, które pozwala zablokować niektóre wpisy (lub ich fragmenty) przed osobami, które nie są jeszcze naszymi fanami na facebooku. Żeby zobaczyć ten fragment trzeba zapłacić “lajkiem”. My używamy tego np. we wpisach gdzie opisujemy szczegółową jakąś naszą podróż – cały wpis jest jawny, ale np. dokładny kosztorys jest widoczny dopiero po daniu lajka. Ta wtyczka potrafi dać nawet kilkadziesiąt-kilkaset nowych polubień dziennie.

5. Oznaczaj profile organizacji, miast, miejsc lub państw, o których piszesz

Warto wykorzystać patriotyzm lokalny i chęć pochwalenia się, przez lokalne organizacje tym, że zostały docenione na jakimś blogu. Kiedy piszemy o jakimś mieście albo jakiejś atrakcji warto oznaczyć lokalne organizacje turystyczne, oficjalne profile miast itd. które z chęcią udostępniają potem takie posty na swoich profilach. Ich profile śledzą lokalni mieszkańcy, którzy też są dumni z tego, że ktoś docenił ich okolice i szybko tworzy nam się mini-viral.

6. Udostępniaj swoje wpisy na grupach tematycznych

Jest na facebooku sporo grup tematycznych, które zrzeszają fanów podróżowania lub fanów danych kierunków. Większość z nich pozwala na publikowanie ciekawych wpisów pasujących tematycznie do grupy. Dzięki temu trafiamy bezpośrednio do osób zainteresowanych poruszanym przez nas tematem. Niektóre z nich to:

Grupy ogólne:

  • Travelbit
  • Podróżnicy wyprawy marzeń
  • Samochodowe podróże po Europie

Grupy dotyczące podróżowania po Polsce:

  • Polska niezwykła

Grupy dotyczące poszczególnych państw:

  • USA – podróż na własną rękę
  • Australia – podróż na własną rękę
  • i wiele innych (najlepiej wyszukiwać je wpisując nazwę państwa na facebooku a potem zaznaczając opcję “Grupy”)

Pamiętajcie, żeby przed udostępnieniem czegokolwiek najpierw przeczytać regulamin grupy – w przeciwnym wypadku możemy szybko dostać bana.

7. Opcja oceny bloga

Mało kto z tej funkcji korzysta a jak najbardziej pasuje ona do bloga. Pozwala na ocenienie bloga i napisanie krótkiej recenzji. Kiedy ją uruchomimy facebook sam będzie prosił o ocenę osoby lubiące nasz profil. A kiedy wystawią nam ocenę – ich znajomi ją zobaczą, razem z ich opisową rekomendacją. Jeśli ich to zainteresuje to sami też zostaną naszymi fanami, bo nie ma potężniejszego narzędzia marketingowego niż polecenie przez zaufaną osobę.

8-10. Pozostałe sposoby

Pozostałe 3 sposoby na darmowe rozkręcenie swojego fanpage podróżniczego oraz:

  •  5 pomysłów na posty na fb, które zapewnią Ci nowych fanów
  • 10 sposobów na angażowanie czytelników
  • 11 porad o których musisz pamiętać, żeby mieć popularnego fanpage na facebooku
  • i sporo innej przydatnej wiedzy

…znajdziesz w lekcji nr 5 naszego nowego kursu “Zawodowy Podróżnik“.

Dołącz do kursu (24h do końca zapisów!) >>

A ta lekcja to tylko 1 z 14 lekcji jakie znajdziesz w kursie! Poza tym nauczysz się m.in.:

  • Jak stworzyć popularnego instagrama?
  • Jak wydać własną książkę podróżniczą?
  • Jak założyć profesjonalnego bloga krok po kroku?
  • Jak współpracować z markami?
  • Jak znaleźć sponsorów na własną podróż?
  • Jak tworzyć treści wirusowe?
  • i wielu wielu innych rzeczy.

Najlepiej sprawdź cały plan lekcji tego kursu >>

About Karol Lewandowski

Karol Lewandowski
Bloger, podróżnik. Z wykształcenia inżynier robotyki, magister zaawansowanej informatyki. Z zawodu grafik komputerowy. Pomysłodawca i organizator projektu Busem Przez Świat. Odwiedził ponad 50 państw na 5 kontynentach. Jako jedyny z ekipy wziął udział we wszystkich wyprawach. Autor książek "Busem Przez Świat. Wyprawa Pierwsza" i "Ameryka za 8 dolarów" i "Australia za 8 dolarów". Kontakt karol@busemprzezswiat.pl
  • Karolina Okręglak-Hoty

    nie ma to jak być gapą i teraz płakac ze umknęło :<

  • Katarzyna Grzyb ·

    Z jakiegoś powodu byłam przekonana, że zapisy są do 31 stycznia 🙁 Nie ma jakiejś choćby maleńkiej szansy, że jak ktoś bardzo ładnie poprosi, to jeszcze będzie mógł się dopisać? 🙏

  • Łukasz Łysikowski

    Przydatne wskazówki 🙂 Nie możemy się doczekać kursu, aby zgłębić pozostałe tajniki mocy 😉

  • Podoba mi się pomysł z wtyczką Social Locker. Dzięki. Ciekawa jestem co będzie na kursie. 🙂

    • od kiedy ma opcję ze mozna poczekac np. 30 sek by pojawiła się treść ma to większy sens. Kiedyś nie było tej opcji i to wszystko zależy od motywacji czytelnika czy będzie chciał kliknąć. Dodatkowo pamiętajcie że każde tego typu skrypty wydłużają o setne sek ładowanie się strony a to wiąże się ze spadkiem pozycji w Google 😉

      • używamy tego w co 10, co 20 wpisie (bo nawet nie we wszystkich ma sens) więc aż tak wielkiego wpływu na Google to nie ma 😉