Śpiwór Cumulus Mysterious Traveller 700

Nie lubimy marznąć więc wyjeżdżając na Islandię wyposażyliśmy się w puchowe śpiwory Cumulusa. Poniżej parę słów o tym jak się sprawdziły.

[divider]

Zobacz ceny tego śpiwora (porównanie cen z różnych sklepów)>>

Najpierw kilka danych technicznych dotyczących tego śpiwora:

• Masa całkowita: 1110 g
  • Objętość pokrowca: 8,2 l
  • Liczba komór puchowych: 36
  • cena: 969 zł

Przede wszystkim był to nasz pierwszy puchowy śpiwór. Czym się różnią śpiwory puchowe od syntetycznych? Po pierwsze termiką – puchowe są dużo cieplejsze. Kolejna rzecz to waga – śpiwory puchowe są dużo lżejsze od syntetycznych. No i ostatnia rzecz to kompresja – puchowe dużo bardziej się kompresują.

Zacznę od tego, że byliśmy zachwyceni kompresją tych śpiworów – składały się do naprawdę niewielkich rozmiarów (19cm) a po wyjęciu naturalnie pompowały i sprawiały wrażenie olbrzymich. Bardzo fajnie jest też zrobiony kaptur, nawet na zamku jest specjalny tunel puchowy i przez to jesteśmy otuleni z każdej strony. Super sprawą jest też dodatkowy zamek od dołu śpiwora.

Śpiwór ma też bardzo niewielką wagę – nieco ponad 1 kg.

To co jednak trochę nas zawiodło to termika śpiwora. Miał być bardzo ciepły i nawet obawialiśmy się czy nie będzie za ciepły na Islandię. I wprawdzie był to najcieplejszy śpiwór jaki mieliśmy w życiu ale temperatury podane przez producenta były chyba trochę przesadzone.

Temperatura komfortowa miała wynosić -5 °C. Przez temperaturę komfortową rozumiem, że do tej temperatury spanie w śpiworze powinno być komfortowe. Do +10 °C sprawdzały się świetnie i było w nich bardzo ciepło. Niestety kiedy temperatura spadła poniżej +5 °C, w nocy kilkukrotnie budziliśmy się z zimna (dodam, że spaliśmy na matach samopompujących i foliach termicznych). Poradziliśmy sobie z tym problemem – jak tylko temperatura spadała w nocy poniżej +10 °C zakładaliśmy swetry, czapki i kalesony i wtedy było prawie pewne, że w nocy nie zmarzniemy.

Wcześniej obawialiśmy się czy taki zimowy śpiwór nie będzie za gorący kiedy temperatura będzie wyższa ale nawet przy +15-20°C śpiwór spisywał się bardzo dobrze.

Podsumowując, śpiwory są świetnie wykonane, bardzo przyjemne, super się kompresują i są bardzo lekkie. Ale mogłyby być trochę cieplejsze.