Dzień 98 – Haast Pass, Wanaka, Arrowtown i Queenstown – droga na fiordy – Mennica Wrocławska Australia Trip 2013-2014

poniedziałek, 3.03.2014

W Nowej Zelandii owiec jest więcej niż ludzi

Po kolejnym zimnym noclegu w górach ruszamy przez przełęcz Haast w kierunku jeziora Wanaka. Widoki na Haast Pass po raz kolejny jak z Władcy Pierścieni. Śniadanie jemy nad jeziorem z widokiem na przepiękne góry a potem jedziemy w kierunku fiordów Millford Sound gdzie jutro rano mamy zarezerwowaną wycieczkę statkiem.

Najpierw odwiedzamy Arrowtown, małe klimatyczne miasteczko powstałe w czasach gorączki złota.

Później jedziemy do Queenstown, dużego turystycznego miasta położonego jednocześnie nad jeziorem i w górach, które wygląda trochę jak nowozelandzka wersja naszego Zakopanego. Dziesiątki restauracji, górskich hoteli, biur wycieczkowych i sklepów ze sprzętem górskim i z wyrobami z owczej wełny.

Wiedzieliście, że w Nowej Zelandii jelenie to zwierzęta hodowlane? Pasą się całymi stadami na polach jak polskie krowy :).