Wstęp Wolny
Opisy przygotowane przez autorów prezentacji.

16.00 OTWARCIE FESTIWALU. Prezentacja maszyn na campingu OSIr ul. Śląska.
18.00 Start Prezentacji
Busem Przez Świat

Karol Lewandowski, Wojtek Lewandowski, Michał Gątko,
Mariusz Wojciechowski,
Michał Głód

Liczba odwiedzonych państw: 28

Ukraina, Rumunia, Grecja, Turcja, Mołdawia, Albania, Serbia, Kosowo, Macedonia, Czarnogóra, Bośnia  i Hercegowina, Chorwacja.

Prezentacja filmu “Lenovo East Trip”
Po 41 dniach i przejechaniu prawie 12 tysięcy kilometrów z kilkoma przeciwnościami i wieloma przygodami udało nam się odwiedzić w 6 tygodni 16 państw i dotrzeć aż do Azji.

Na Ukrainie spalił nam się akumulator i auto odmówiło posłuszeństwa, ale dzięki pomocy Saszy udało nam się ruszyć dalej. Na Krymie zakopaliśmy się po uszy w plażowym piachu ale znów z pomocą przyszli Ukraińcy. Z trudem udało nam się dostać przez granicę do Naddniestrzańskiej Republiki Mołdawii a potem z niej wyjechać. W Rumunii straszył nas Drakula, a w delcie Dunaju pękła nam miska olejowa i bagażnik dachowy. Po 3 tygodniach dotarliśmy do Azji i celu wyprawy – Istambułu.

W Atenach wyprawa stanęła pod znakiem zapytania kiedy skradziono nam plecak a w nim dowód rejestracyjny samochodu, bez którego nie mogliśmy przekroczyć granicy i kontynuować podróży. W Albanii strzelano nad naszym obozowiskiem a w Chorwacji wylądowaliśmy na polu minowym.

Nurkowaliśmy z delfinami, na Ukrainie odnaleźliśmy dom prapradziadków, przejechaliśmy wysokogórską Szosę Transfogaraską, byliśmy w tureckiej łaźni, a także znaleźliśmy dziesiątki pięknych dzikich plaż. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, dzięki którym nasza wyprawa zakończyła się sukcesem.

Nowa Zelandia – Mumags Travellers

Agnieszka i Grzegorz Prucia

Liczba odwiedzonych państw: 19

Nowa Zelandia

Pewnego dnia zapragnęliśmy wyruszyć do Nowej Zelandii.
Ilość osób, która podchodziła z powątpiewaniem do naszego projektu, tylko nas motywowała, do zrealizowania tego szalonego, poważnego logistycznie przedsięwzięcia. Przygotowywaliśmy się do wyjazdu- głównie finansowo- około 2-3 lat, by ostatecznie spędzić miesiąc na „końcu świata”! Oprócz niesamowitych wrażeń, uświadomił nam po raz kolejny, że nie ma rzeczy niemożliwych i że sami wyznaczmy granice tego, co dla nas możliwe.

Polonezem przez 15 państw

Piotrek Latosiewicz

Liczba odwiedzonych państw: 15

Wenecja, Bulgaria, Alpy slowensko-austrackie, Estonia

Byl rok 2005 , matura napisana, pierwszy wyjazd wakacyjny jako kierowca, mialbyc Gdansk, byl Budapeszt I Bratryslawa. Celnicy na widok samochodu smieli sie ze nie dojedziemy , a ja na to ze nawet wroce. Na studiach nastapila hossa wyjazdow, Litwa, bo blisko, Lotwa bo malo kto tam jezdzi, Estonia to juz brzmialo jak kraj skandynawski. Z kazdym wyjazdem nabieralo sie pewnosci siebie w roli kierowcy, ale zawsze byla niepewnosc co do auta. Nie sam cel podrozy byl najwazniejszy, lecz aby dojechac bez usterki. Trudno w to uwierzyc, w ciagu 7 lat podrozowania , przejechania 15 krajow I 120000 km , zawiodl raz – na trasie Ostrowiec-Kielce, padl aparat zaplonowy. W Polsce nie rzuca sie w oczy, w Europie to zaszczyt Nim jechac, a jeszcze wiekszy prowadzic. Chorwackie serpentyny, Rumunskie karpaty, Wegierska puszta, Niemiecki autobahn, prawie zawsze byl mala zawalidroga, lecz na CB radio rodacy pocieszali I dziwili sie co widza przed soba. Polsko-wloska mysl techniczna wg mnie zdala egzamin na 5 :)

Austriackie Alpy, tunele, wiadukty kilkadziesiat metrow na ziemia, jazda w kolumnie polskich tirow, problemy z platnoscia kartami na wloskich ,,autostrade”. Problemy z przejazdem w gorach pomiedzy Slowenia a Austria z przegrzewajacym sie silnikiem, a potem z wrecz palacymi sie hamulcami przy zjezdzie z przeleczy.

Autoeskapada Maroko

Tomasz Kulma

Liczba odwiedzonych państw: 21

Maroko, Hiszpania, Portugalia.

Wyprawa Maroko 2011
Tomasz Kulma, Izabela Skomorowska i Katarzyna Konasiewicz

Po co troje ludzi przejechało 13050 km w 31 dni i dlaczego ściskali się w jednym małym Twingo do Maroko i z powrotem?
A po to by polubić coś w Ljublianie, szukać parku Guell!
Zgubić się w Toledo, iść ścieżką Króla!
Kłócić się w Meknes, zjeść ślimaki w Marakeszu!
Rozbić telefon na Toubkalu, zapiaszczyć aparaty na pustyni, zjeść migdały w dolinie Todry!
Nalać wody do butów w Lagos, zapalić świeczkę w Fatimie, pogłaskać św. Jakuba!
I wreszcie spóźnić się na samolot w Paryżu i nie zobaczyć wieży Eiffla!
TO WSZYSTKO ROBI SIĘ DLA PRZYGODY! autoeskapada.com

Przemek Sobolewski

Liczba odwiedzonych państw: 9

Niemcy, Holandia, Belgia, Francja, Hiszpania, Monako, Włochy, Austria, Czechy

9 osób, 9 państw, 8350km w jednym busie przez 24 dni! Założenia proste: jak najmniej planów i jak najwięcej doświadczeń. Pozytywnie zakręceni studenci z Lublina zaprezentują krótki film i zdjęcia ze swojej pierwszej wyprawy. Opowiedzą o swoich przygodach i udowodnią, że przebywanie w tak małej przestrzeni, w tyle osób, przez tak długi czas, w tak trudnych warunkach nie przeszkadza w tym żeby świetnie się bawić i przeżyć przygodę życia.

„Autostopem ku Wolności”.

Paweł Bartnik i Aleksander Adamus

Liczba odwiedzonych państw: 16

Turcja, Iran, Irak, Gruzja.

20 000 km, 105 dni, 16 krajów, 2 ludzi, 1 idea, tysiąc chwil, wiele spotkanych twarzy, kilka kultur.

Swoją podróżą globtroterzy chcieli promować idee szeroko pojętej wolności i wzajemne zrozumienie między kulturami. Trasa przebiegała przez kraje kojarzące się potocznie z brakiem swobody – takimi jak Iran i Irak. Po drodze nocowali wyłącznie w namiocie lub u zwykłych ludzi, rozmawiali z nimi i pytali, co dla nich znaczy wolność i czy czują się wolni.
Symbolicznym rozpoczęciem ich podróży było spotkanie z Lechem Wałęsą – polskim symbolem demokracji. W trakcie podróży „zwykłych” napotkanych ludzi poprosili, by dopisywali w dzienniku podróży własne zdanie na temat wolności. Geograficznym celem wyprawy były Indie. Podróżnicy zmierzali na audiencję u Dalajlamy, aby on jako ostatni pozostawił wpis w ich dzienniku podróży na temat wolności. Szyki pokrzyżował Iran, który po problemach musieli opuścić w 72 godziny i pomimo prób powrotu nie mogli już do niego wrócić.

Podróż naszpikowana emocjami, marzeniami, męską rywalizacją, bólem, stresem, uczuciem nirvany, przyjaźnią i nowościami.

WyprawyBusem.pl

Magdalena Sitarz, Maciej Piotrowski, Klaudia Kwoka, Klaudia Rejman, Sylwia Gudyka

Liczba odwiedzonych państw: 4

Koszty: paliwo, jedzenie, wejściówki
Noclegi: darmowe- www.couchsurfing.org.
Wrażenia: NIEZAPOMNIANE!
„Chcieć, to znaczy móc!”.

Stary Golf i może

Dariusz Manda

Liczba odwiedzonych państw: 11

Słowacja, Austria, Szwajcaria, Liechtenstein, Francja, Monako, Hiszpania, Andora, Belgia, Holandia, Niemcy

Trójka Andrychowian – Mariusz, Dariusz oraz Witold uzupełnieni o Anię, kobietę z Krakowa to ekipa, która odważyła się starym samochodem przemierzyć pół Europy. Stary, 20-letni VW Golf przejechał ponad 8000 kilometrów, zwiedzając kilkanaście krajów i zaliczając jedną awarię. Była to druga wyprawa starego golfa i tej ekipy, ale pierwsza pod szyldem „Stary Golf i może”. Udowodnili oni tym samym, że bez doświadczenia i wiedzy o mechanice, ale z odpowiednim przygotowaniem i nastawieniem można podróżować po świecie starym samochodem. Mariusz miał już doświadczenie w podróżowaniu w trudnych warunkach (autostopem do Francji), Dariusz wcześniej próbował swoich sił w samodzielnych podróżach po Polsce (Starym Golfem na Hel), a Witold i Ania porzucili prace, by realizować marzenia o wspólnym podróżowaniu. Wyprawę przez Internet śledziło kilkaset osób, które wspierało uczestników podróży na każdym kroku.

Podczas spotkania opowiedzą oni o wyprawie do Hiszpanii, która trwała blisko miesiąc i przyniosła wiele radości, doświadczenia, ale również smutków. Będzie możliwość dowiedzieć się jak pozyskać patronów, sponsorów, o czym pamiętać w przygotowaniu samochodu oraz co należy zabrać do podróżowania po Europie Zachodniej. Zdradzą również sekrety związane z medialnym i marketingowym zapleczem. Dodatkowo zaprezentowane zostaną zdjęcia i filmy.