Eurotrip czyli tania wyprawa dookoła Europy

Wyprawa 1. Eurotrip, Busem przez Europę 2010

busem_przez_europe_logo

Nazwa wyprawy: Eurotrip: „Europa 2010, czyli busem dookoła Europy”

Status wyprawy: ZAKOŃCZONA

Nr wyprawy: 1

Data: 30.07.2010-27.08.2010

Czas trwania: 1 miesiąc

Państwa na trasie: 12 państw, Polska-Czechy-Austria-Liechtenstain-Szwajcaria-Włochy-Monaco-Francja-Hiszpania-Gibraltar-Portugalia-Francja-Niemcy

Dystans: 8307 km

Trasa:

mapa do ksiazki wyprawa pierwsza

Sponsorzy: Brak oficjalnego sponsora, środki własne

Książka z wyprawy: „Busem Przez Świat. Wyprawa Pierwsza”

Samochody: VW Transporter T3 ekipy „Busem przez Świat”

Ekipa: Karol Lewandowski, Marek Światowy, Michał Gątko, Krzysztof Światowy, Wojciech Lewandowski

Relacja wideo z wyprawy:

busem przez swiat wyprawa pierwsza ksiazka europaKsiążka z tej wyprawy:

Cała wyprawa, przygotowania i wszystkie nasze przygody zostały opisane w książce „Busem Przez Świat. Wyprawa Pierwsza”. Książka do kupienia (z podpisami) w naszym sklepie internetowym (http://sklepzpodrozy.pl) i we wszystkich empikach w Polsce.

O wyprawie:

Nasz Eurotrip zajął nam 27 dni. Ponad dwudziestoletnim VW Transporterem T3 przejechaliśmy w 5 osób 8307 km. Pieniądze na wyprawę zbieraliśmy przez pół roku, busa kupiliśmy 3 miesiące przed wyprawą – z białego busa dostawczego przerobiliśmy go na hipisowskiego campera z palmami i rozkładaną kanapą.

Przejechaliśmy przez 12 państw: Polska-Czechy-Austria-Liechtenstain-Szwajcaria-Włochy-Monaco-Francja-Hiszpania-Gibraltar-Portugalia-Francja-Niemcy. W Szwajcarii zepsuła nam się skrzynia biegów, w Barcelonie ktoś ukradł z busa wszystkie nasze torby a w Gibraltarze aresztowała nas policja. Byliśmy na alei gwiazd w Cannes, braliśmy udział w corridzie, widzieliśmy małpy na Gibraltarze, nurkowaliśmy w Oceanie Atlantyckim oraz zobaczyliśmy dziesiątki innych miejsc.  Spaliśmy na plażach, na dziko pod namiotem lub w busie, jedliśmy konserwy zabrane z Polski.

Na naszym blogu umieszczaliśmy relacje i zdjęcia z każdego dnia podróży.

Dziękujemy wszystkim którzy pomogli nam spełnić marzenie – bez was ta wyprawa nie doszła by do skutku.

[posts-list category=”3″]
  • Piotr Łusiewicz

W tym roku planujemy podróż po Europie. Mam nadzieje, że dużo zwiedzimy i będą to jedne z najlepszych wakacji w życiu.
    Plan jest, aby dotrzeć jak najdalej, zobaczyć jak najwięcej i jak najtaniej ;).

• Wspaniała przygoda! Marzy mi się własny eurotrip 🙂

• Polczynska D

Wspaniała przygoda, każda porażka jest bolesna, ale bez nich wszystko mogłoby się potoczyć inaczej. Nas okradli ze wszystkiego we Włoszech w 15 minut (ubrania, dokumenty, pieniądze), ale to tylko dało nam kopniaka i zachęciło jeszcze bardziej do kolejnych wypraw! Teraz ruszamy do Chorwacji 🙂 Pozdrawiam

• iza

karolina nie wybierasz się gdzieś znowu chętnie bym dołączyła do was z moim przyjacielem w cztery osoby by było lepiej i taniej a my właśnie szukamy kogoś żeby razem podróżować

• Karolina

Witam, dzięki wam znalazłam w sobie siłę i spełniłam swoje marzenie. Na tych wakacjach razem z moim przyjaciele wybraliśmy się autem do Francji. Naszym celem było Cannes, jednak wyszliśmy z założenia, że dojedziemy tam, gdzie nam spodoba się najbardziej. Zero planu podróży- sam żywioł. Nastawiliśmy się na trasę omijającą autostrady, żeby jak najwięcej zobaczyć zarówno miejsca znane z przewodników jak i te nieodkryte przez turystów:) OPŁACAŁO SIĘ! najwspanialsze wakacje jak doo tej pory! Poznanych wielu fascynujących ludzi, którzy udzielali nam bezinteresownej pomocy i rady:) wiele można było tu pisać jednak ująć w słowa przeżycia tkwiące we mnie nie są w stanie odzwierciedlić żadne zdania. To co widziałam i przeżyłam jest moje! Życzę każdej osobie takich przygód! Jeśli czas pozwoli to z chęcią się z Wami wybiorę nawet na krótką wyprawę 🙂 Pozdrawiam i życzę powodzenia w Australii!

PS: czy jest możliwość wsparcia waszej wyprawy w zamian za magnes na lodówkę z Australii i Nowej Zelandii ? Jestem kolekcjonerką, a z tych krajów jeszcze nie mam magnesów 😀

• Adrian

Hej, możecie poprawić link do: „Kompletna relacja z każdego dnia wyprawy: Kompletna relacja z każdego dnia wyprawy Europa 2010 (wpisy wraz ze zdjęciami z każdego dnia)”

Pozdrawiam!

• Pingback: Ile kosztują podróże? Koszt wypraw Busem Przez Świat przez 28 państw Ile kosztują podróże? Koszt wypraw Busem Przez Świat przez 28 państw... : Busem Przez Świat :()

• pp

a wiecie już co było przyczyną że 2 skrzynie wam klękły?

• Pingback: Busem dookoła Europy | Przygody oraz relacje z podróży autostopem i nie tylko | Paragon z podróży()

• Agata :)

mam nadzieję, że kiedyś trafię na was jako autostopowicz, Pozdrawiam :))

• też bym chciała:( bardzo… zrobić to dla córki, dla chorej córki która jest dla mnie całym życiem i pokazać jej kiedyś że w życiu wszystko jest możliwe, wszystko!
      Pozdrawiam cieplutko 😉

• Pingback: Busem dookoła Europy | Paragon z podróży - Relacje z niskobudżetowych podróży na własną rękę()

• Ewka

To fantastyczne! Gratuluję odwagi i zazdroszczę wspomnień.

• Kinga

Jesteście niesamowici 😉 gratuluję odwagi, chęci, starań oraz tego, że się nie poddaliście. Na pewno wiele osób pragnie takich podróży, jednakże to Wy (z niewielu) się ich podejmujecie. 😀 Życzę wam poszerzania swoich pasji, która przyniesie wam wspaniałe doświadczenia, a najważniejsze: wspomnienia. Wszystkiego dobrego :)))

• Agnieszka

Gratuluję świetnej, zgranej Ekipy i odwagi 🙂 Wspaniała podróż 🙂 Czekam na relacje ze wschodu i pozdrawiam serdecznie ze Lwowa! 🙂

• ania

Panowie! Wrzucajcie filmy na vimeo.com a nie youtube.com bo jakoś tracicie jedynie. I strasznie się zacina… 🙂

• Andrzej

Jesteście KOZAKAMI! Brawo! 🙂

• Olka

jak samej mi się nie uda takiej podróży odbyć to sobie nie daruję! jesteście świetną inspiracją..
    Pozdrawiam;]

• evex

jesteście zajebiści!!!
    szacun.

• m

ale wy byliście w 11 krajach a nie w 17 jak jest na filmie 🙂

• Dawid

Super chłopaki 🙂 Po prostu bosko 🙂 Tez marzy mi sie taka wyprawa i takie autko 🙂 Mam nadzieje ze kiedyś sie uda 😉

• F

to musiało być fajne tak w ogóle wspaniałe filmiki 🙂
    (też tak chce)

Pozdrawiam 🙂

• M

pomijając wszystko inne, uwielbiam osobę, która wybierała piosenki w tle:) pozdr!