Wyprawa 3. Lenovo East Trip 2011

busem_przez_wschod_logo

Nazwa wyprawy: Lenovo East Trip (Busami na wschód 2011)

Status wyprawy: TRWAJĄ PRZYGOTOWANIA

Sponsorzy, wsparcie przygotowań i wyprawy:

Nr wyprawy: 3

Data: sierpień/wrzesień 2011

Czas trwania: czas planowany – 40-60 dni

Państwa na trasie: 16 państw. (zrezygnowaliśmy z Litwy  i Białorusi) Ukraina, Mołdawia, Rumunia, Bułgaria, Turcja, Grecja, Albania, Macedonia, Kosowo, Serbia, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Słowenia, Węgry, Słowacja.

Dystans: – ~10.000km

Trasa: wschod2011tasa

Mapa po poprawkach (rezygnacja z Litwy i Białorusi):

mapa wschód mała

Samochody: VW Transporter T3 ekipy „Busem przez Świat” , dodatkowe 1-2 ekipy poszukiwane (VW T1, T2, T3)

Ekipa:

Relacja wideo z wyprawy: –

Podsumowanie wyprawy:

Przejechane kilometry: 11746,80km (odczyt z pozycjonera GPS firmy CMA)

dzien 41, 10.09.2011r, sobota

——

Po 41 dniach i przejechaniu prawie 12 tysięcy kilometrów ekipa Busem Przez Świat powróciła znów do Polski. W sobotę 10.09.2011 na świdnickim rynku odbyła się meta wyprawy gdzie zostaliśmy hucznie przywitani. Nie zabrakło szampana, zjawili się dziennikarze, rodzina, przyjaciele i fani. Z kilkoma przeciwnościami i wieloma przygodami udało nam się odwiedzić w 6 tygodni 16 państw i dotrzeć aż do Azji.

Na Ukrainie spalił nam się akumulator i auto odmówiło posłuszeństwa, ale dzięki pomocy Saszy udało nam się ruszyć dalej. Na Krymie zakopaliśmy się po uszy w plażowym piachu ale znów z pomocą przyszli Ukraińcy. Z trudem udało nam się dostać przez granicę do Naddniestrzańskiej Republiki Mołdawii a potem z niej wyjechać. W Rumunii straszył nas Drakula, a w delcie Dunaju pękła nam miska olejowa i bagażnik dachowy. Po 3 tygodniach dotarliśmy do Azji i celu wyprawy – Istambułu.

W Atenach wyprawa stanęła pod znakiem zapytania kiedy skradziono nam plecak a w nim dowód rejestracyjny samochodu, bez którego nie mogliśmy przekroczyć granicy i kontynuować podróży. W Albanii strzelano nad naszym obozowiskiem a w Chorwacji wylądowaliśmy na polu minowym.

Nurkowaliśmy z delfinami, na Ukrainie odnaleźliśmy dom prapradziadków, przejechaliśmy wysokogórską Szosę Transfogaraską, byliśmy w tureckiej łaźni, a także znaleźliśmy dziesiątki pięknych dzikich plaż. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, dzięki którym nasza wyprawa zakończyła się sukcesem.

Podczas tej wyprawy odwiedziliśmy 16 państw, co sprawia że nasz stary bus odwiedził już 28 państw. W tym roku byliśmy w:

1. Ukraina,
  14. Słowenia,
  15. Węgry,
  16. Słowacja.

W tegorocznej wyprawie wzięła udział piątka studentów: Karol Lewandowski (Świdnica), Michał Gątko (Świdnica), Wojciech Lewandowski (Świdnica), Mariusz Wojciechowski (Poznań, Wronki) i Michał Głód (Stanowice).

Dziękujemy firmie Lenovo Polska, naszemu sponsorowi tytularnemu, dzięki któremu wyprawa mogła się odbyć. Dzięki firmie Terwer Logistic , która przez kilka miesięcy szykowała auto do podróży udało nam się pokonać całą trasę bez poważnej awarii. Firma CMA Monitoring dostarczyła nam Pozycjoner GPS dzięki któremu zarówno nasze rodziny jak i fani mogli na bieżąco śledzić naszą pozycję. Przez całą trasę otrzymywaliśmy dzięki temu smsy z gratulacjami przekroczenia granic i z podpowiedziami co do aktualnie odwiedzanych miejsc. Dziękujemy bardzo także firmie Inteleko.pl, która wsparła zarówno tę jak i poprzednią wyprawę i pomogła nam organizacyjnie przygotować oba przedsięwzięcia. Firma Koszulka.tv wykonała odzież z logotypami wyprawy i naszego projektu która świetnie sprawdziła się w skrajnych warunkach atmosferycznych.

Dziękujemy wszystkim sponsorom i patronom medialnym, a także wszystkim ludziom dobrej woli którzy pomogli nam zarówno w trasie (pozdrowienia dla Ady z Aten ;)) jak i przed wyprawą. Ta wyprawa udała się dzięki wam. Dziękujemy za okazane zaufanie i wsparcie.

Dopiero zakończyła się tegoroczna wyprawa a już rozpoczęły się przygotowania do kolejnej, czwartej już, wyprawy w ramach projektu Busem Przez Świat. W ciągu miesiąca zdecydujemy dokąd odbędzie się wyprawa w 2012 roku. Pomysłów jest kilka, a wybór jest uzależniony od tego czy uda znaleźć się sponsora, od przygotowania auta, od wielkości ekipy i kilku innych czynników. Na chwilę obecną pomysłów jest kilka:

1. America Trip. Przetransportować busa przez ocean do Kanady i przejechać Stany z wschodniego wybrzeża na zachodnie. Odwiedzić Meksyk i Kanadę.
  2. North Trip. Przez Litwę, Łotwę i Estonię dostać się do Skandynawii, następnie Islandia i Wyspy Owcze, Wielka Brytania i Benelux. W sumie 17 europejskich państw.
  3. Tybet Trip. Przez Kazachstan, Rosję i Chiny do Tybetu, powrót przez Indie. Konieczny bus 4×4.
  4. Mediterranean Sea Trip. Przez 3 kontynenty – Europę, Azję i Afrykę dookoła Morza Śródziemnego. Konieczny bus 4×4.

Jak na razie skłaniamy się ku dwóm pierwszym pomysłom czyli America Trip i North Trip.

Planujemy aby w kolejną podróż wyruszyły 2 busy, jednak wszystko jest uzależnione od tego czy uda się znaleźć sponsora (2 busy to prawie 2 razy większe koszta) i zebrać 2 razy większą ekipę (10 osób), która będzie zdesperowana i gotowa na taką wyprawę.

W podróży jak zwykle towarzyszyła nam kamera i aparat. Na naszym blogu www.busemprzezswiat.pl codziennie pojawiały się relacje i zdjęcia a raz w tygodniu krótki film. Od poprzedniej wyprawy nasza strona zanotowała ponad 570 tysięcy wyświetleń. Już niedługo powinien zostać opublikowany film z całej wyprawy, a poniżej prezentujemy wszystkie wideorelacje oraz kilka zdjęć.

Lenovo East Trip – wideorelacja nr 6 – tydzien 6 – zostanie opublikowana lada dzień.

zwierzeta australia pajaki kangury weze

foto z Rynku w Świdnicy: Swidnica24.pl
O wyprawie:

W ramach wyprawy znów planujemy odwiedzić kilkanaście państw oraz przejechać 10-20.000 km.

Najpierw przez Ukrainę chcemy odwiedzić Czarnobyl i dotrzeć śladami Mickiewicza przez Stepy Akermańskie do Odessy i na Krym, po drodze odwiedzając polską wioskę w Mołdawii, następnie wzdłuż wybrzeża Morza Czarnego jedziemy przez Rumunię, gdzie odwiedzimy Zamek Drakuli w Transylwanii i Bułgarię do Turcji gdzie zawitamy do Istambułu i na chwilę postawimy nogę w Azji. Z Turcji przeskakujemy na Morze Śródziemne i jedziemy do Aten aby poczuć starożytną Grecję. Przez kraj betonowych bunkrów, Albanię pojedziemy do Macedonii po drodze odwiedzając miasto tysiąca okien.  Stamtąd przez Kosowo i Serbię do Czarnogóry a następnie przez Bośnię i Hercegowinę powylegiwać się na plażach w Chorwacji. Przez Słowenię, Węgry i Słowację powrót do Polski.

Państwa, które chcemy odwiedzić (w kolejności) :

14. Słowenia,
  15. Węgry,
  16. Słowacja.

Ponieważ chcą do nas dołączyć kolejne samochody (VW busy i inne stare auta) prawdopodobnie podzielimy się na mniejsze ekipy po 2-3 auta. Wszystkie ekipy wystartują razem z Polski i pokonają mniej więcej tą samą drogę ale trasę i tempo każda ekipa będzie ustalała sama. Kilka etapów przejedziemy wspólną kolumną wszystkimi samochodami  a co kilka dni będziemy się się spotykać w ustalonych miejscach wszystkimi ekipami.

Kompletna relacja z każdego dnia wyprawy: