Polska - podróże, poradniki, ciekawostki

Tag Archives: Polska

Dolny Śląsk – 16 miejsc, które musisz odwiedzić

Dolny Śląsk atrakcje

Dolny Śląsk to jedno z najpiękniejszych województw w Polsce. Podczas naszej ostatniej podróży objechaliśmy Dolny Śląsk i przygotowaliśmy dla Was naszą listę 16 najciekawszych miejsc w tym województwie. Wszystkie miejsca są umieszczone na poniższej mapce, razem z trasą naszego roadtripa. Poniżej przedstawiamy mapę z naszą propozycją trasy roadtripa po Dolnym Śląsku. Całość to około 600 km i jest to trasa ...

10 najlepszych atrakcji z adrenaliną w Polsce

najlepsze atrakcje z adrenaliną w Polsce

Objechaliśmy Polskę w poszukiwaniu najlepszych atrakcji związanych z adrenaliną i stworzyliśmy ranking 10 miejsc, które koniecznie musicie odwiedzić! Jeżeli znacie jeszcze inne, warte polecenia miejsca z adrenaliną w Polsce to dajcie znać w komentarzach!

#PoDrodzeZOrange – Krzywy Las – informacje praktyczne + film

Krzywy las szczecin gryfino polska

W województwie zachodniopomorskim, niedaleko Szczecina znajduje się wyjątkowy las. Do dzisiaj nie udało się ustalić w jaki sposób powstał. Krzywy Las pod Gryfinem 4 kilometry od Gryfina pod Szczecinem znajduje się tajemniczy Krzywy Las. Rośnie w nim ponad setka zdeformowanych sosen. Wszystkie są wygięte w podobny sposób, na wysokości kilkudziesięciu centymetrów nad ziemią i na dodatek wszystkie są wygięte w kierunku ...

Read More »

#PoDrodzeZOrange – Rezerwat Kamienne Kręgi w Odrach – informacje praktyczne + film

Rezerwat kamienne kręgi w odrach bory tucholskie

W województwie pomorskim, w gminie Czersk, zaledwie 50 km od autostrady A1, znajdują się najstarsze i największe po Stonehange kamienne kręgi w Europie. Kto je tu postawił i do czego miały służyć? Rezerwat Przyrody Kamienne Kręgi w Odrach Miejsce: Mała wieś Odry. 44 km na północy-wschód od Chojnic, 14 km na północ od Czerska. Nadleśnictwo Czersk, Leśnictwo Odry. Rezerwat położony jest w leśnej ...

Read More »

#PoDrodzeZOrange – Prywatne Muzeum Literatury im. Reymonta – informacje praktyczne + film

miniaturka wpisu skryba

W województwie śląskim, w Bielsko-Białej znajduje się niewielkie muzeum literatury, w którym ostatni polski skryba od prawie 30 lat ręcznie przepisuje i ilustruje dzieła Reymonta. A wszystko zaczęło się od tajemniczego snu. Ostatni polski skryba Prywatne Muzeum Literatury im. W. Reymonta w Bielsku-Białej nie da się porównać z żadnym innym muzeum. Już po przekroczeniu progu tego miejsca, mamy wrażenie, że wchodzimy do innego ...

#PoDrodzeZOrange – Zamek w Mosznej – informacje praktyczne + film

miniaturka wpisu moszna

Zaledwie 20 km od autostrady A4, na południe od Opola znajduje się zamek, który wyglądem przypomina zamek z Disneylandu. Zamek został stworzony przez hrabiego Franza Huberta, którego postać owiana jest tajemnicą.  Historia Zamku w Mosznej Zamek należał do rodziny von Tiele-Winkler, która była współzałożycielem miasta Katowice. Z prostej rodziny górniczej w kilka szybko awansowali do tytułu hrabiowskiego i stali się posiadaczami ...

#PoDrodzeZOrange – Kompleks Riese – informacje praktyczne + film

miniaturka wpisu riese3

Na południu Dolnego Śląska znajduje się podziemne miasto, które kryje jedną z największych tajemnic hitlerowców. Legendy mówią o ukrytym tam złotym pociągu, bursztynowej komnacie, czy o tajnych laboratoriach. Co dokładnie kryje się w podziemiach? Historia Riese Rok 1943 – wojska alianckie (czyli te przeciwko Hitlerowi) spuszczają łomot niemieckiemu przemysłowi. Szczególnie, dostaje się przemysłowi zbrojeniowemu. Fuhrer postanawia więc poszukać obszarów bezpieczniejszych, w ...

Lenovo East Trip – dzien 40 – Slowacja i Zakopane

Dzien 40, 09.09.2011 Przejezdzamy Slowacje i wieczorem docieramy do Zakopanego. Aquapark z sauna pomagaja nam zregenerowac sily po 40-dniowej wyprawie.

Lenovo East Trip – dzien 1, Przemysl i granica polsko-ukrainska

poniedzialek, 1 sierpnia Przejechane 560km Po wczorajszym starcie ze Swidnicy i przejechaniu calej Polski nad ranem zatrzymujemy sie u Jowity w Przemyslu. Aby uniknac wielu godzin w kolejkach przejscie graniczne najlepiej bedzie przekroczyc kolo 2.00 w nocy wiec mamy caly dzien na przygotowania. Wymieniamy walute i uzupelniamy zapasy. Na przejazd przez Ukraine chowamy CBradio. W nocy bedziemy juz w Ukrainie, ...

[Film] Wyprawa nr 2 – Inteleko.pl Przez Polskę 2011

Pełna wideorelacja z wyprawy dookoła Polski: Film z wyprawy “Inteleko.pl Przez Polskę”, podczas której kolorowy bus ekipy Busem Przez Świat przejechał Polskę dookoła i pokonał prawie 4 tys km. Odwiedziliśmy Świebodzin, Łagów Lubuski, Pogorzelice, Ustronie Morskie, Darłowo, Ustkę, Szemud, Kaszuby, Wejherowo, Dębki, Kartuzy, Szymbark, Czarna Woda, Odry, Fojutowo, Bydgoszcz, Włocławek, Brodnica, Mrągowo, Giżycko, Łękuk, Suwałki, Gawrych Rude, Białystok, Włodawa, Okuninka, ...